Za togo gurtno je zadeva bolj strašna. Čisto dovolj dober izračun po prvi predpostavki (konstantna sila), le čas ustavljanja je potrebno popraviti, kot je rekel Miran.
Torej recimo, da sunek (enakomerne, to je pri togi gurtni čisto vredu predpostaviti) traja 0.1 s. Torej je sila, ki deluje (na priklopno točko vozila, na gurtno ...) kar naenkrat 10x večja, 37 t. Veliko, ane?
Tu je tudi glavni razlog, zakaj se (toge) gurtne trgajo. Mi je šele sedaj jasno, ko vidim, da res cukate s togimi gurtnami 15 km/h. Vso srečo še naprej ... Mislim da nakupčkate keš za večtedensko pot, potem pa se ne najde 40 EUR za neko noname elastično gurtno, ki bo koneckancev ob pravilni uporabi preživela vsaj 3 toge, potem mi ta računica res ni jasna ... Vsak po svoje.
Aja, še to. Sile so odvisne od hitrosti in mase vozila, ki vleče, ne od vkopanega. Čisto vseeno je, ali hočete premakniti Ferozo ali Eifflov stolp. Gibajoče vozilo je tisto, ki povzroči sile. Predmet, ki ga hočete premakniti, pa bo odločil o uspehu ...
@Dimen:
Na tvojem mestu bi vzel ali 20t elastično gurtno ali pa vsaj 40t, ampak raje več, togo gurtno. In toga naj bo čimdaljša, da bo ja vsaj kanček elastičnosti pokazala ...
Vlečna vrv
@ Dimen - offtopic - kako pa kaj viza za Libijo??
@ vreča - oprosti, vedno manj se strinjam s teboj. Prav velik mojster sicer nisem, a po pesku so me kar precej precukali in prevlekli. Niti ene toge gurtne nismo strgali, niti enega avta razčetverili. Pa imam navadni (a ta pravi, atestirani, seveda) togi gurtni za dvigovanje tovorov. Je pa res, da smo že precej (močnih) škopcev uničili. Vsaj dva na leto. Zadnja leta imam tudi elastično Hashi Ken gurtno
- le da je brez kaveljnov na koncu - in je res veselje z njo avto potegniti. Prav poceni tudi ni - torej ne šparam pri opremi.
A ene no name elastične gurtne za 30 eur, kot jo svetuješ ti, ne bi uporabljal nikoli. Še vedno trdim, da so že brand name gurtne nevarne, kaj šele no name. Naj reče Vesoljček kar koli hoče, gurtne letijo s škopci ali celo s kljukami z avta. Upam, da bosta Fonza ali pa MarkoV pobrskala po arhivih in objavila sliko luknje v zadnjih vratih, ali pa - če jo imata seveda - še noge od Vikija, ki mu jo je obdelala gurtna. Pa ne rečem, da je kriva gurtna - tudi šoferji in okoli nahajajoči so pogosto pravi "mojstri".
@ Dimen, še enkrat: Poslušaj nasvet tistega, ki se na te reči spozna in ne nas "mojstrov". V pesku nimaš vedno prilike za popravni izpit.
Miran
@ vreča - oprosti, vedno manj se strinjam s teboj. Prav velik mojster sicer nisem, a po pesku so me kar precej precukali in prevlekli. Niti ene toge gurtne nismo strgali, niti enega avta razčetverili. Pa imam navadni (a ta pravi, atestirani, seveda) togi gurtni za dvigovanje tovorov. Je pa res, da smo že precej (močnih) škopcev uničili. Vsaj dva na leto. Zadnja leta imam tudi elastično Hashi Ken gurtno
- le da je brez kaveljnov na koncu - in je res veselje z njo avto potegniti. Prav poceni tudi ni - torej ne šparam pri opremi.
A ene no name elastične gurtne za 30 eur, kot jo svetuješ ti, ne bi uporabljal nikoli. Še vedno trdim, da so že brand name gurtne nevarne, kaj šele no name. Naj reče Vesoljček kar koli hoče, gurtne letijo s škopci ali celo s kljukami z avta. Upam, da bosta Fonza ali pa MarkoV pobrskala po arhivih in objavila sliko luknje v zadnjih vratih, ali pa - če jo imata seveda - še noge od Vikija, ki mu jo je obdelala gurtna. Pa ne rečem, da je kriva gurtna - tudi šoferji in okoli nahajajoči so pogosto pravi "mojstri".
@ Dimen, še enkrat: Poslušaj nasvet tistega, ki se na te reči spozna in ne nas "mojstrov". V pesku nimaš vedno prilike za popravni izpit.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
miran napisal/-a:Upam, da bosta Fonza ali pa MarkoV pobrskala po arhivih in objavila sliko luknje v zadnjih vratih, ali pa - če jo imata seveda - še noge od Vikija, ki mu jo je obdelala gurtna. Pa ne rečem, da je kriva gurtna - tudi šoferji in okoli nahajajoči so pogosto pravi "mojstri".an
Zgoraj navedeni primer se je zgodilo, ko je z navadno gurtno LC80 cuknil ven kratki Puch. Sicer je šlo bolj za splet okoliščin, a vseeno se je končalo tako, da je odtrgalo vlečno točko na LC80, ki je (skupaj z gurtno) poletela v Puchova zadnja vrata in jih skoraj prebila. Če bi poletela malo višje bi prebila steklo in najbrž končala v šoferjevi glavi.
Vikijevo nogo pa je oplazila vrv od vitla, če bi ga gurtna, bi bila poškodba najbrž manjša kot je bila.
In še moje mnenje o gurtnah. Lahko rečem da sem res veliko precukal (in bil tudi sam cukan) z navadnimi in elastičnimi gurtnami. Lahko samo rečem, da brez elastične gurtne ne grem tja dol.
@ vreča - oprosti, vedno manj se strinjam s teboj ...
No, meni se pa zdi, da preko tez in antitez, računov in predvsem izkušenj napredujemo proti neki sintezi znanja, kar je na tem forumu prava redkost.
Za povzetek:
Začeli smo s praktičnim problemom (kaj bo zdržalo Dimnovih 7.5t s 15km/h naleta + zakaj zaboga se gurtne trgajo).
Nadaljevali s približki računov, ki naj bi pokazali ključno razliko v obremenitvah pri uporabi toge oziroma elastične gurtne.
Uzput obdelali umazanijo kot nezanemarljiv faktor obrabe in opozorili, da je opremo potrebno tudi primerno vzdrževati.
Zbrali nekaj praktičnih nasvetov glede uporabe obeh tipov gurten in nekaj ponudb, kje jih dobiti.
Dimen je dobil odgovor (40t toga ali 15t elastična gurtna), ostali smo vzeli na znanje nekaj tujih izkušenj.
Ogledal sem si še, kaj pomenijo tonske oznake na ARBjevih gurtnah. Gre za minimalno potrebno silo pretrga in ne morda za max težo vozila, s katerim še lahko operiramo z dotično gurtno.
Kaj kdo kupi in uporablja, ter kako uporablja, pa je stvar vsakega posameznika. Kakor si bo postlal ... itd
Zdi se mi pa, da se s prebiranjem te teme lahko vsak nauči sam razmisliti, kaj bo zadostovalo njegovim potrebam.
No, malo sem bil odsoten,kar zanimivo prebrat tele vaše izkušnje...
Še nisem nič kupil...
Razmišljam, da bi kupil tole (za vleko terencov kot so jeep grand cherokee in chevrolet tahoe ali LR discovery:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=255
in 2 kosa:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=53& ... rtikel=241
Dam 80 eur, če pridem sam v Mengeš iskat in je to to za začetek..
Je gornja ARB gurtna sploh kaj boljša od tele, ali plačaš samo firmo ARB:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=282
V čem je sploh namembnost oz. razlika ovalnih in okroglih škopcev..prileganje različnih kljukam in "ušesom" ali kaj drugega..
Brez zamere, če se komu zdijo vprašanja enostavna..tko pač je..
Lp, m.
Še nisem nič kupil...
Razmišljam, da bi kupil tole (za vleko terencov kot so jeep grand cherokee in chevrolet tahoe ali LR discovery:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=255
in 2 kosa:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=53& ... rtikel=241
Dam 80 eur, če pridem sam v Mengeš iskat in je to to za začetek..
Je gornja ARB gurtna sploh kaj boljša od tele, ali plačaš samo firmo ARB:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=282
V čem je sploh namembnost oz. razlika ovalnih in okroglih škopcev..prileganje različnih kljukam in "ušesom" ali kaj drugega..
Brez zamere, če se komu zdijo vprašanja enostavna..tko pač je..
Lp, m.
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov