Vlečna vrv

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 539
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a vrecha » Če Feb 25, 2010 2:37 pm

Za togo gurtno je zadeva bolj strašna. Čisto dovolj dober izračun po prvi predpostavki (konstantna sila), le čas ustavljanja je potrebno popraviti, kot je rekel Miran.
Torej recimo, da sunek (enakomerne, to je pri togi gurtni čisto vredu predpostaviti) traja 0.1 s. Torej je sila, ki deluje (na priklopno točko vozila, na gurtno ...) kar naenkrat 10x večja, 37 t. Veliko, ane?

Tu je tudi glavni razlog, zakaj se (toge) gurtne trgajo. Mi je šele sedaj jasno, ko vidim, da res cukate s togimi gurtnami 15 km/h. Vso srečo še naprej ... :lol: Mislim da nakupčkate keš za večtedensko pot, potem pa se ne najde 40 EUR za neko noname elastično gurtno, ki bo koneckancev ob pravilni uporabi preživela vsaj 3 toge, potem mi ta računica res ni jasna ... :shock: Vsak po svoje.

Aja, še to. Sile so odvisne od hitrosti in mase vozila, ki vleče, ne od vkopanega. Čisto vseeno je, ali hočete premakniti Ferozo ali Eifflov stolp. Gibajoče vozilo je tisto, ki povzroči sile. Predmet, ki ga hočete premakniti, pa bo odločil o uspehu ...

@Dimen:
Na tvojem mestu bi vzel ali 20t elastično gurtno ali pa vsaj 40t, ampak raje več, togo gurtno. In toga naj bo čimdaljša, da bo ja vsaj kanček elastičnosti pokazala ...

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 539
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a vrecha » Če Feb 25, 2010 3:01 pm

Posrečen filmček, VanZemaŁjac! 8)

Pa še malo v razmislek ...

Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

OdgovorNapisal/-a Dimen » Če Feb 25, 2010 3:31 pm

No, končno dobil konkreten odgovor. Bo kar elastična zapela :D :D
Hvala vam!

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Feb 28, 2010 10:19 pm

@ Dimen - offtopic - kako pa kaj viza za Libijo??

@ vreča - oprosti, vedno manj se strinjam s teboj. Prav velik mojster sicer nisem, a po pesku so me kar precej precukali in prevlekli. Niti ene toge gurtne nismo strgali, niti enega avta razčetverili. Pa imam navadni (a ta pravi, atestirani, seveda) togi gurtni za dvigovanje tovorov. Je pa res, da smo že precej (močnih) škopcev uničili. Vsaj dva na leto. Zadnja leta imam tudi elastično Hashi Ken gurtno
Slika
- le da je brez kaveljnov na koncu - in je res veselje z njo avto potegniti. Prav poceni tudi ni - torej ne šparam pri opremi.
A ene no name elastične gurtne za 30 eur, kot jo svetuješ ti, ne bi uporabljal nikoli. Še vedno trdim, da so že brand name gurtne nevarne, kaj šele no name. Naj reče Vesoljček kar koli hoče, gurtne letijo s škopci ali celo s kljukami z avta. Upam, da bosta Fonza ali pa MarkoV pobrskala po arhivih in objavila sliko luknje v zadnjih vratih, ali pa - če jo imata seveda - še noge od Vikija, ki mu jo je obdelala gurtna. Pa ne rečem, da je kriva gurtna - tudi šoferji in okoli nahajajoči so pogosto pravi "mojstri".
@ Dimen, še enkrat: Poslušaj nasvet tistega, ki se na te reči spozna in ne nas "mojstrov". V pesku nimaš vedno prilike za popravni izpit.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Ne Feb 28, 2010 11:09 pm

miran jaz sem rekel za gurtno, ne mešat drugih delov opreme in odtrganih kosov avtomobila zraven. Neelastična pa ni nevarna niti z temi kosi gor. Elastična pa ja, če so razni leteči kosi gor, sama gurtna pa ne bo naredila nobene škode.

Uporabniški avatar
navigator
Prispevkov: 412
Pridružen: Pe Feb 27, 2004 9:30 am
Kraj: Moravče
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a navigator » Po Mar 01, 2010 10:01 am

miran napisal/-a:Upam, da bosta Fonza ali pa MarkoV pobrskala po arhivih in objavila sliko luknje v zadnjih vratih, ali pa - če jo imata seveda - še noge od Vikija, ki mu jo je obdelala gurtna. Pa ne rečem, da je kriva gurtna - tudi šoferji in okoli nahajajoči so pogosto pravi "mojstri".an


Zgoraj navedeni primer se je zgodilo, ko je z navadno gurtno LC80 cuknil ven kratki Puch. Sicer je šlo bolj za splet okoliščin, a vseeno se je končalo tako, da je odtrgalo vlečno točko na LC80, ki je (skupaj z gurtno) poletela v Puchova zadnja vrata in jih skoraj prebila. Če bi poletela malo višje bi prebila steklo in najbrž končala v šoferjevi glavi.

Vikijevo nogo pa je oplazila vrv od vitla, če bi ga gurtna, bi bila poškodba najbrž manjša kot je bila.

In še moje mnenje o gurtnah. Lahko rečem da sem res veliko precukal (in bil tudi sam cukan) z navadnimi in elastičnimi gurtnami. Lahko samo rečem, da brez elastične gurtne ne grem tja dol.

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 539
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a vrecha » Po Mar 01, 2010 5:59 pm

@ vreča - oprosti, vedno manj se strinjam s teboj ...


No, meni se pa zdi, da preko tez in antitez, računov in predvsem izkušenj napredujemo proti neki sintezi znanja, kar je na tem forumu prava redkost.

Za povzetek:
Začeli smo s praktičnim problemom (kaj bo zdržalo Dimnovih 7.5t s 15km/h naleta + zakaj zaboga se gurtne trgajo).
Nadaljevali s približki računov, ki naj bi pokazali ključno razliko v obremenitvah pri uporabi toge oziroma elastične gurtne.
Uzput obdelali umazanijo kot nezanemarljiv faktor obrabe in opozorili, da je opremo potrebno tudi primerno vzdrževati.
Zbrali nekaj praktičnih nasvetov glede uporabe obeh tipov gurten in nekaj ponudb, kje jih dobiti.
Dimen je dobil odgovor (40t toga ali 15t elastična gurtna), ostali smo vzeli na znanje nekaj tujih izkušenj.

Ogledal sem si še, kaj pomenijo tonske oznake na ARBjevih gurtnah. Gre za minimalno potrebno silo pretrga in ne morda za max težo vozila, s katerim še lahko operiramo z dotično gurtno.

Kaj kdo kupi in uporablja, ter kako uporablja, pa je stvar vsakega posameznika. Kakor si bo postlal ... itd
Zdi se mi pa, da se s prebiranjem te teme lahko vsak nauči sam razmisliti, kaj bo zadostovalo njegovim potrebam.

Uporabniški avatar
5x4
Prispevkov: 989
Pridružen: Če Feb 09, 2006 12:18 am
Kraj: Slovenija

OdgovorNapisal/-a 5x4 » Po Mar 01, 2010 8:53 pm

:moli: sedi 5.

LX
Prispevkov: 8
Pridružen: Pe Feb 19, 2010 1:31 pm

OdgovorNapisal/-a LX » To Mar 09, 2010 3:42 pm

No, malo sem bil odsoten,kar zanimivo prebrat tele vaše izkušnje...

Še nisem nič kupil...
Razmišljam, da bi kupil tole (za vleko terencov kot so jeep grand cherokee in chevrolet tahoe ali LR discovery:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=255
in 2 kosa:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=53& ... rtikel=241
Dam 80 eur, če pridem sam v Mengeš iskat in je to to za začetek..

Je gornja ARB gurtna sploh kaj boljša od tele, ali plačaš samo firmo ARB:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=282

V čem je sploh namembnost oz. razlika ovalnih in okroglih škopcev..prileganje različnih kljukam in "ušesom" ali kaj drugega..

Brez zamere, če se komu zdijo vprašanja enostavna..tko pač je..

Lp, m.


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov